Deze week heb ik weer lekker veel lessen mogen geven bij mij op school rond Computational Thinking. Ik heb oa een stuk gelezen uit het boek van Hello Ruby. De leerlingen hebben gevoeld hoe de figuren uit het boek voelen en we hebben verschillende patronen gelegd met verschillende vormen in een mooi plankje zodat de patronen ook goed blijven zitten. Ook heb ik de website rodocode.com uitgeprobeerd. Ik wil een alternatief hebben als Ko de Kraker offline wordt gehaald. Deze website werkt met blokjes die je op de juiste manier moet neerzetten om een poppetje te laten lopen. De meeste van dit soort puzzel spelletjes werken met heel veel tekst, maar deze alleen met blokjes. Voor onze leerlingen was het op het digibord goed te doen en met 20 levels ook in haalbaar in een uur. In een andere klas heb ik games gemaakt met de gamestudio van het klokhuis. Er waren maar een paar leerlingen en daarom was dit goed te doen. We begonnen op het digiboard, maar een van de leerlingen ging snel zijn laptop halen. Ook de docent zag dat ze dit nog wel een keer kon herhalen.
