Een “Stukje van Mij” campagne Meau en KPN

Begin deze maand lanceerde de KPN en Slachtoffer hulp de campagne “een stukje van mij” met een indrukwekkend single van Meau over het ja of nee doorsturen van een sexting bericht. Ze vroeg haar volgers op instagram om ervaringen rond het doorsturen van intieme beelden met haar te delen. Geïnspireerd door deze verhalen komt het nummer “Stukje van Mij” tot stand.

In de afgelopen zes maanden heeft 15% van de jongeren tussen de 13 en de 24 jaar aan sexting gedaan, zo blijkt uit recent onderzoek uitgevoerd door Rutgers en Soa Aids Nederland. Dat is meestal heel leuk en spannend en voor veel jongeren een normale manier van flirten. Maar, één op de honderd jongeren heeft in diezelfde periode meegemaakt dat hun intieme beelden ongewild zijn doorgestuurd naar iemand anders. En dat kan, vooral voor jongeren, desastreuze gevolgen hebben.

Daarom brengt zangeres MEAU vandaag, de video uit van het liedje ‘Stukje van Mij’, met de boodschap: denk na voordat je doorstuurt. Een boodschap die wordt gesteund door Rutgers, Fonds Slachtofferhulp, Helpwanted, Soa Aids Nederland en KPN.

Lesplan: Denk na voor je doorstuurt!

Hoe was je dag online?

‘Stukje van Mij’ wordt begeleid door Rutgers, Fonds Slachtofferhulp, Helpwanted, 113 Zelfmoordpreventie en ervaringsdeskundige Francien Regelink en is tot stand gekomen met steun van KPN. Met als missie het internet beter te maken en de digitale weerbaarheid van zijn gebruikers te verhogen, is online veiligheid het eerste thema dat KPN aanpakt. Het internet moet namelijk een plek zijn die mensen verbindt, een plek die het beste in mensen naar boven haalt en niet verdeelt, aldus KPN. Hiermee hoopt KPN dit thema onder jongeren en binnen gezinnen bespreekbaar te maken. Zodat er thuis aan de eettafel ook eens wordt gevraagd: ‘Hoe was je dag online?’.

Share this: