Begin Juni hadden we op school een hele week vol workshops en leuke activiteiten. We zouden eigenlijk op kamp gaan, maar door de cornoa maatregelen ging dit niet door en organiseerden we allemaal leuke activiteiten op school. Ik had een aantal ideeen opgeschreven om te doen. En al heel snel zat de workshop Japan vol. Ik had wel een vaag idee wat ik wilde doen maar toen er zoveel belangstelling voor was heb ik toch maar mijn man lief aangekeken of hij mee wilde helpen met de workshop. Hij spreekt nog steeds vloeiend japans en kan heel goed sushi’s maken.
Ik had een leuk programma gemaakt:
- Presentatie met achtergrond informatie over Japan
- Japanse taal
- Japanse schrift
- Japanse cultuur
- Sushi maken en eten
- Kimono’s aantrekken
- Kahoot over Japan
Voor de taal had ik een aantal woorden opgeschreven en deze woorden had ik ook in japanse kanji’s opgeschreven. Ik had deze velletjes door de zwell papier printer gehaald. Zo konden de braille leerlingen voelen hoe een kanji er uit ziet.
De leerlingen hadden veel vragen en wij hebben ze zo veel mogelijk beantwoord. Ze vonden het geweldig dat ze kimono’s mochten aantrekken en ook de sushi’s vielen goed in de smaak. We hadden wel 2 keer zoveel eten mee kunnen nemen. En in de kahoot aan het eind van de les merkte we dat ze best veel hadden opgestoken van deze les.